content top

Fox News’ 2012 GOP Caucus FAIL

From Megyn Kelly’s program “America Live” on Wednesday… Can you spot the Fox News FAIL?

Fox News Fail

Really, Fox News? There’s just no excuse for this… none.

 

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox News uses Tina Fey photo for Sarah Palin report

Fox News uses Tina Fey photo for Sarah Palin report

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox News Incorrectly Names Co-President of Atheist Group

It’s not uncommon for Fox News to make typos and air mistakes, intentional or not, and their religious bias is hardly a secret. But this one is more than a simple mistake. In a piece about an atheist group, the following graphic was included, which incorrectly names the co-president of the Freedom From Religion Foundation. Her real name is Annie Laurie Gaylor, not what is shown below!

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox News’ Major Garrett Tweets Vegas Erotic Service Web Site

Copy/paste mistakes can be embarrassing… Last night, around the time of President Obama’s State of the Union speech, Fox News’ White House correspondent Major Garrett, apparently, made one of those mistakes. He intended to direct followers to excerpts of the speech, but sent people a NSFW site instead.

For those who don’t know, people on Twitter commonly use URL shorteners (i.e. bit.ly) when posting links due to the 140 character limit. Using the URL shortener, Garrett posted a link, but failed to see that the destination of the link was an erotic service in Las Vegas.

The tweet was quickly deleted and Garrett made these statements:

I apologize. Bit.ly turned my original link to SOTU excerpts to a soft-porn link. NOT my intention. whitehouse.blogs…. Wed 27 Jan 19:21

The link just posted works. Any frequent visitor here knows that is not my style. Sorry. Shld have caught it sooner. Wed 27 Jan 19:23

For those suckling snide syrup. I publicly acknowledged an innocent mistake and corrected it. If that’s not good enuf, take a hike. Wed 27 Jan 20:18

Garrett previously tweeted that Obama will be in Vegas in the near future. It will be interesting to see if he’ll be tagging along – perhaps he’s planning his trip and was checking out the local entertainment… What actually may have occurred is that a character or two was not pasted along with the rest of the bit.ly URL, so the URL posted was one that may have been created some time ago. It is funny that his tweet after the mistake had been realized was blaming bit.ly when it was clearly an error on his part.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox & Friends Producer Defends Fuzzy Math

As reported, Fox & Friends manipulated a Rasmussen poll to show that more people think that scientists falsified data to support Global Warming. The error was obvious and inexcusable, especially in light of the new Fox News “zero tolerance policy” for such mistakes.

Media Matters for America sent an open letter to Fox News senior vice president Michael Clemente regarding the “zero tolerance for on-screen errors.

The erroneous percentages Fox & Friends showed in its graphic added up to 120 percent (even without the 15 percent who responded that they weren’t sure).,” wrote Ari Rabin-Havt, Media Matters’ vice president of communications and research. “More importantly, Fox News’ presentation of the data made it seem as though 94 percent of Americans think it’s at least “somewhat likely” that climate scientists falsify their research data.

Unfortunately, Fox & Friends executive producer Lauren Petterson defended the erroneous reporting.

PETTERSON: We were just talking about three interesting pieces of information from Rasmussen… We didn’t put on the screen that it added up to 100 percent… The mistake I do see is we could have been a little clearer here

Media Matters has responded to Petterson’s statements:

Lauren Petterson clearly did not watch the segment in question. Host Steve Doocy agreed with Media Matters’ interpretation seeing as he attempted to add up these numbers as they appeared on air and said “so you get 90 – you got a lot of people.” On Fox News, percentages don’t add up to 100 and, apparently, “zero tolerance” means unless we get caught

So, there are a few possible scenarios here: 1) Lauren Petterson does not understand percentages, 2) Petterson does understand percentages but is inept at displaying data correctly, 3) Petterson did not watch the segment and responded without fact checking, or 4) Petterson, executive producer of the show that made the mistake, is an outright liar.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Bill O’Reilly Confuses Obama & Osama, Forgets He’s Live

Normally, Fox News Channel airs a taped version of The O’Reilly Factor, but last night’s was, apparently, a live broadcast, which Bill O’Reilly seemed to forget at one moment. When he mistakenly started to refer to Osama bin Laden as “Obama,” he mentioned having to “cut that again.”

O’REILLY: Pinheads and patriots, on deck, tonight starring a Congressman who says, you’re never going to believe it, Pres. Bush allowed Obam…uh…Osama…I’m going to have to cut that again.

Of course, it could have been worse… it could have looked like this:

YouTube Preview Image

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox Affiliate’s Fuzzy Math Re: GOP Nominations for 2012

The Fox News’ local Chicago affiliate used some fuzzy math to show the division of favorability between the leading GOP candidates for nomination in 2012, Sarah Palin, Mike Huckabee and Mitt Romney. The poll, on which the pie chart below was based, shows Palin with 70%, Huckabee with 63% and Romney with 60%. Folks, that’s 193%.

Not only is the math wrong, but the basis of the chart is wrong – the poll was not asking for respondents’ favorite candidates, but rather favorable ratings among Republicans for each candidate, separately.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox News New ‘Zero Tolerance For On-Screen Errors’ Policy

In the wake of getting caught using incorrect and misleading video footage twice in about a week, Fox News has issued a memo that emphasizes a new “zero tolerance” policy regarding “on-screen errors.” Two recent events that prompted this, of course, are the Sarah Palin book signing coverage using 2008 election footage and the use of 9/12 protest footage during a segment on the Bachmann rally.

Here is a copy of the memo (emphasis added):

We had a mistake on Newsroom today when a wrong book cover went on screen during a guest segment, the kind of thing that can fall through the cracks on any day with any story given the large amount of elements and editorial we run through our broadcasts. Unfortunately, it is the latest in a series of mistakes on FNC in recent months. We have to all improve our performance in terms of ensuring error-free broadcasts. To that end, there was a meeting this afternoon between senior managers and the folks who run the daytime shows in which expectations were reviewed, and the following results were announced:‪ Effective immediately, there is zero tolerance for on-screen errors. Mistakes by any member of the show team that end up on air may result in immediate disciplinary action against those who played significant roles in the “mistake chain,” and those who supervise them. That may include warning letters to personnel files, suspensions, and other possible actions up to and including termination, and this will all obviously play a role in performance reviews. So we now face a great opportunity to review and improve on our workflow and quality control efforts. To make the most of that opportunity, effective immediately, Newsroom is going to “zero base” our newscast production. That means we will start by going to air with only the most essential, basic, and manageable elements. To share a key quote from today’s meeting: “It is more important to get it right, than it is to get it on.” We may then build up again slowly as deadlines and workloads allow so that we can be sure we can quality check everything before it makes air, and we never having to explain, retract, qualify or apologize again. Please know that jobs are on the line here. I can not stress that enough. I will review again during our Monday editorial meeting, and in the days and weeks ahead. This experience should make us stronger editorially, and I encourage everyone to invest themselves one hundred and ten percent in this effort.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox News Caught Using Election Footage For Sarah Palin Book Signing

It’s getting cliche to say another day, another Fox News “mistake,” but that’s what Fox News is claiming now that they’ve been caught, yet again, using old footage from past events in stories run for current events.

Just recently Jon Stewart aired part of a Sean Hannity report about the Bachmann rally in which FNC used footage from the 9/12 protest in Washington DC that helped them portray the event as having a larger attendance than it really did. Now, Fox News has been caught using year old election footage in a story about Sarah Palin’s book signing when Fox News host Gregg Jarrett stated that Palin is “continuing to draw huge crowds while she’s promoting her brand new book. Take a look at — these are some of the pictures just coming into us.”

YouTube Preview Image

Fox News claims that this is a “production error” and that “serious discipline action” will be taken. It’s rare that anyone at FNC will admit to any wrongdoing, but this is the second time in about a week that the same “mistake” has occurred. Keep in mind that Fox has gone to court to protect their right to lie. So, the chances that this was a mistake and that they even care are probably equal – slim to none.

Crooks and Liars’ John Amato is filing an FCC complaint against Fox News for its misleading segment. You, too, can contact the FCC.

Original Story

Update: A “production error” was made and the wrong video was used in this post. This has been corrected and “serious discipline action” will be taken – I’ll slap my own wrist. Thank you, I’ll be here all week…

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

FoxNews.com ‘Way’ Incorrect Spelling

In the Politics section on FoxNews.com there was a headline that read, “Security Chiefs Way Risks to Modernized ‘Smart’ Grid Electrical System,” but now correctly reads, “Security Chiefs Weigh Risks to Modernized ‘Smart’ Grid Electrical System” (emphasis added). Here’s a screenshot showing the error:

Click to enlarge

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox News Claims Sen Max Baucus as a Republican

Fox News must like the health care reform package put forth by Sen Max Baucus (D-MT) because they just claimed him as a Republican… They’re known for doing the opposite for Republicans who get caught doing stupid things, i.e. labeling Gov. Mark Sanford (R-SC) as a Democrat when he admitted to having an affair.

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox News Ticker Faux Pas – Rep. Joke Sestak

As mentioned previously, Fox News has a history of getting information, such as party affiliation, wrong on their broadcasts, intentional, or not. But how many times does it take to not be a coincidence or accident? Rep. Joe Sestak (D-PA) was renamed Rep. Joke Sestak (D-PA) on the August 17 edition of Fox & Friends.

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox News: Affair-Having Mark Sanford is a Democrat

Fox News did it again… An embarrassing situation for a Republican ends up being an embarrassing situation for Fox News as they, once again, claim the subject a Democrat. In this case, it’s Gov. Mark Sanford (R-SC) who recently disappeared for several days while staff incorrectly stated that he was hiking, when he was actually out of the country visiting a woman with whom he’d been having an affair. Fox News later fixed their error.

Fox News has a history of doing this, as evidenced by the graphics below:

Note: the Arlen Specter picture is from 2007

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More
content top