content top

How To Block Murdoch-Owned Web Sites

Rupert Murdoch wants Google to not index his online properties, thus decreasing exposure and traffic to those web sites. Here’s how you can help to not visit his properties by adding these sites to your .hosts file located at C:\Windows\System32\Drivers\Etc\

127.0.0.1   askmen.com
127.0.0.1   broadsystem.com
127.0.0.1   dj.com
127.0.0.1   dailytelegraph.com.au
127.0.0.1   fijitimes.com
127.0.0.1   fox.com
127.0.0.1   foxbusiness.com
127.0.0.1   foxnews.com
127.0.0.1   foxtel.com.au
127.0.0.1   fuel.tv
127.0.0.1   fxnetworks.com
127.0.0.1   gcbulletin.com.au
127.0.0.1   heraldsun.com.au
127.0.0.1   hulu.com
127.0.0.1   ign.com
127.0.0.1   kdfi27.com
127.0.0.1   msn.foxsports.com
127.0.0.1   my13la.com
127.0.0.1   my24wutb.com
127.0.0.1   my45.com
127.0.0.1   my50chicago.com
127.0.0.1   my9tv.com
127.0.0.1   myfoxatlanta.com
127.0.0.1   myfoxaustin.com
127.0.0.1   myfoxboston.com
127.0.0.1   myfoxchicago.com
127.0.0.1   myfoxdfw.com
127.0.0.1   myfoxdc.com
127.0.0.1   myfoxdetroit.com
127.0.0.1   myfoxhouston.com
127.0.0.1   myfoxla.com
127.0.0.1   myfoxmemphis.com
127.0.0.1   myfoxny.com
127.0.0.1   myfoxorlando.com
127.0.0.1   myfoxphilly.com
127.0.0.1   myfoxtampabay.com
127.0.0.1   myfoxtwincities.com
127.0.0.1   mynetworktv.com
127.0.0.1   myspace.com
127.0.0.1   natgeochannel.co.uk
127.0.0.1   nationalgeographic.com
127.0.0.1   newsint.co.uk
127.0.0.1   newsoftheworld.co.uk
127.0.0.1   newsphotos.com.au
127.0.0.1   newspix.com.au
127.0.0.1   newstext.com.au
127.0.0.1   ntnews.com.au
127.0.0.1   nypost.com
127.0.0.1   online.wsj.com
127.0.0.1   postcourier.com.pg
127.0.0.1   rottentomatoes.com
127.0.0.1   sunday-times.co.uk
127.0.0.1   sundayheraldsun.com.au
127.0.0.1   sundaymail.com.au
127.0.0.1   sundaytasmanian.com.au
127.0.0.1   sundaytelegraph.com.au
127.0.0.1   sundaytimes.com.au
127.0.0.1   sky.com
127.0.0.1   sky.de
127.0.0.1   skytv.it
127.0.0.1   the-sun.co.uk
127.0.0.1   the-tls.co.uk
127.0.0.1   theadvertiser.news.com.au
127.0.0.1   theaustralian.com.au
127.0.0.1   thecouriermail.news.com.au
127.0.0.1   themercury.com.au
127.0.0.1   thesundaymail.com.au
127.0.0.1   thetimes.co.uk
127.0.0.1   theweeklytimes.news.com.au
127.0.0.1   upn20.com
127.0.0.1   upn20dc.com
127.0.0.1   upn29.com
127.0.0.1   wogx.com
127.0.0.1   wrbw.com

Source

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Rupert Murdoch Defends Glenn Beck Calling Obama a Racist

Remember back in July, Glenn Beck called President Obama a racist? Of course you do… it resulted in Beck losing 80 advertisers! So, now, why in the world would the CEO of Fox News‘ parent company, Rupert Murdoch, publicly defend Glenn Beck and agree with Beck’s assertion that Obama is a racist?

“On the racist thing, that caused a (unintelligible–grilling?). But he (Obama) did make a very racist comment. Ahhh..about, you know, blacks and whites and so on, which he said in his campaign he would be completely above. And um, that was something which perhaps shouldn’t have been said about the President, but if you actually assess what he was talking about, he was right.

Either Murdoch is incredibly stupid, which is debatable considering the whole Google issue, or he’s in it for the ratings… Since we’re talking about it, it’s a safe bet he said it for shock value. Of course, there’s a strong possibility that Murdoch is completely off his rocker.

In any event, feel free to tell him how you feel!

Rupert Murdoch
Chairman and Chief Executive
News Corporation
1211 Avenue of Americas
8th Floor
NY, NY 10036
Main Phone: 212-852-7000
Possible Email Addresses:
rmurdoch@newscorp.com
murdochk.r@newscorporation.com

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Rupert Murdoch Wants to [Needlessly] Block Google

Rupert Murdoch, CEO of News Corp., the parent company of Fox News, has issued another idle threat in response to what Murdoch perceives to be theft of information. Apparently, he wants News Corp. content removed from Google, because Google is not paying him to index content, and in connection with his idea of requiring visitors to pay to access said content. According to Google, this is not a problem…

Obvious to nearly anybody who has run a web site, it’s easy to block referrers and search engines from indexing sites. News Corp. could simply block Google via a robots.txt file. That would be step one for Murdoch. But, it seems, he would rather issue a public statement declaring his ignorance about the Internet.

And, in a statement issued by Google, all he had to do was ask…

“News organisations [sic] are in complete control over whether and how much of their content appears in search results,” it said said in a statement issued in London.

“Publishers put their content on the web because they want it to be found, so very few choose not to include their material in Google News and web search. But if they tell us not to include it, we don’t.”

It added: “If publishers want their content to be removed from Google News specifically all they need to do it tell us.”

Google also mentioned that not only are they in full compliance with copyright laws, but they also provide a huge amount of free publicity and traffic to such news organizations, “about 100,000 clicks every minute.”

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Glenn Beck’s Mao Conspiracy Theory Includes Fox & Murdoch

“Who are our enemies? Who are our friends? This is a question of the first importance for the revolution.” -Mao Zedong

It’s one thing to attack the President of the United States and other news outlets, made fun of a woman’s miscarriage, etc. But, will the $#!* hit the fan now that Glenn Beck has essentially called Fox, News Corp and Rupert Murdoch Maoists? Beck has lost sponsors, put the network’s revenue in jeopardy and now includes the CEO of the company he works for in his attacks. Genius!

BECK: When you’re watching TV this week, you might notice a common theme on some of your favorite TV shows — service and volunteerism. You might think if you’re an average viewer, “Gee, that’s a coincidence. Look at how much it’s popping up.”

[...]

Well, this is fantastic. It’s almost like we’re living in Mao’s China right now. But Mitch Metcalf, an EIF board member and NBC executive — my God, it can’t be. Come on, Anita, call me. Lookit, Chairman Mao is right there ready to take your phone call. Go ahead. Call me on that one.

Beck may be eating those words. In attacking NBC et al. for being connected to the Entertainment Industry Foundation, he has inadvertently attacked Fox Broadcasting Co., owned by News Corp., who also owns Fox News Channel. They are also participating in EIF’s volunteer initiative. Furthermore, Rupert Murdoch sits on EIF’s “honorary board of governors.” Oops.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Fox & Friends Helps Prove White House’s Case

Fox & Friends hosts Brian Kilmeade and Steve Doocy were gabbing away with Dana Perino about how wrong they think it is that the Obama administration is finally standing up against the numerous falsehoods and manipulations aired by Fox News. Below are quotes from Steve Doocy, a video clip and an excerpt from the Newsweek article he refers to.

DOOCY: And you know it’s funny Dana, I didn’t do a thorough search, but I did do a little Google thing. The New York Times came out against it, The Nation refers to, says there’s a word for what the President and his aids are doing and that’s “whining” and refers to the President as the “Whiner-in-Chief”, the Baltimore Sun thinks it’s stupid, and the Newsweek column said that it is essentially un-American.

YouTube Preview Image

The Newsweek article actually states the exact opposite – that Rupert Murdoch and Fox News are un-American. Doocy showed that he couldn’t even correctly read the title of the article, The O’Garbage Factor. Fox News isn’t just bad. It’s un-American.

NEWSWEEK: What’s most distinctive about the American press is not its freedom but its century-old tradition of independence—that it serves the public interest rather than those of parties, persuasions, or pressure groups. Media independence is a 20th-century innovation that has never fully taken root in many other countries that do have a free press. The Australian-British-continental model of politicized media that Murdoch has applied at Fox is un-American, so much so that he has little choice but go on denying what he’s doing as he does it. For Murdoch, Ailes, and company, “fair and balanced” is a necessary lie. To admit that their coverage is slanted by design would violate the American understanding of the media’s role in democracy and our idea of what constitutes fair play. But it’s a demonstrable deceit that no longer deserves equal time.

So, as you can see, Doocy complains that the criticism of Fox News is un-American while floating yet another falsehood about the Obama administration.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

OUTFOXED: Rupert Murdoch’s War on Journalism

OUTFOXED (DVD) – In this scathing documentary from Robert Greenwald, the Fox News Channel comes under fire. First the film illustrates the way that its owner, Rupert Murdoch, has dominated the media, buying up TV stations, cable channels, and newspapers worldwide. Next, Fox’s reporting tactics are looked at with a fine-tooth comb, revealing a clear pattern of nonobjective journalism. On talk shows and in other debate forums, hosts push conservative points of view. Former employees give anonymous interviews confessing that they were instructed to put a right-wing slant on their work. But the dominant message of the film concerns the mantra of “fair and balanced,” which Fox uses to promote itself. By examining the way that Fox collects and reports news, this film shows that it is simply not fair and balanced. For instance, on Bill O’Reilly’s talk show, he repeatedly tells guests to shut up rather than allowing them to disagree with his agenda. Layering of quick clips–so that we hear O’Reilly tell guests over and over to “shut up, shut up, shut up,”–is one of the most amusing tactics used in the film. But the reality is that by refusing to allow certain opinions to be expressed, and by tainting information to promote a conservative plan, Fox’s viewers are being deprived of the truth. These issues are put into context through informative analytical commentary from media professionals like David Brock (author of THE REPUBLICAN NOISE MACHINE: RIGHT WING MEDIA AND HOW IT CORRUPTS DEMOCRACY), Jeff Chester (of the Center for Digital Democracy), Jeff Cohen (founder of FAIR, Fairness and Accuracy in Reporting), Al Franken (a host on Air America Radio), Robert McChesney (host of the radio program Media Matters), and Chellie Pingree (president of Common Cause). Copyright (C) Muze Inc. 2005. For personal use only. All rights reserved.

Click here to buy OUTFOXED on DVD

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Ten More Advertisers Pull Ads From Glenn Beck’s Show

Ten more companies pull ads from Glenn Beck‘s show on Fox News Channel, including DirecTV, which is owned by Rupert Murdoch‘s News Corp. This brings the total up to 46 companies, including one associated with the network.

Adding to an increasing list of companies distancing themselves from Fox News Channel’s Glenn Beck, ten new companies whose ads were recently seen during Beck’s program—Applebee’s, Bank of America, Bell & Howell, DirecTv, General Mills, Kraft, Regions Financial Corporation, SAM (Store and Move), Travelers Insurance and Vonage—have pledged to take steps to ensure that their ads don’t run on Beck’s show. Forty-six companies have now committed not to support Beck’s show since ColorOfChange.org launched its campaign three weeks ago after the Fox News Channel host called President Obama a “racist” who “has a deep-seated hatred for white people” during an appearance on Fox & Friends.

Three of the latest defections — Travelers Insurance, Bell & Howell and DirecTv — join the list of advertisers who claim to have already placed Glenn Beck’s program on a “do not air” list, but whose ads have been seen on Beck’s program, apparently against their wishes.

“We could not be happier with the results of our campaign so far,” said James Rucker, Executive Director of ColorOfChange.org. “All 46 companies that have distanced themselves from Glenn Beck should be applauded for their stance.”

“We are still reaching out to companies whose ads we see during Beck’s nightly program,” Rucker continued. “Based on the fact that many of the recent ads on Beck’s program are for gold coins and News Corp properties, it looks like Fox News Channel is struggling to place advertisements on Beck’s show.”

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Rupert Murdoch Wants Other Papers to Collude With WSJ

Rupert Murdoch‘s News Corp., which owns the Wall Street Journal, has reached out to other newspapers, such as the Los Angeles Times, New York Times, Washington Post and Hearst Corp. Since Murdoch’s decision to charge users to access content on the Wall Street Journal’s web site, he has apparently realized that it will only work if the other big players make the same decision. So, he wants to create a consortium that would charge for online news and also sue anyone that uses content for more than fair use. This, essentially, amounts to price fixing and publishers want antitrust laws changed so they can survive.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Rupert Murdoch’s WSJ Nailed on Karl Rove’s Lies

Attorney Dana Jill Simpson wrote an open letter, published in OpEd News, to Karl Rove, whose article Closing in on Rove contained lies that, Simpson claims, should have been caught by Wall Street Journal editors.

The reason I want to thank you is that Mr. Rove has clearly lied about me in this article. You have captured and printed it without even checking to see if it is so or not. The lie he has told is and I quote, “Judiciary Democrats didn’t get testimony from either Mr. Siegelman or Dana Jill Simpson, the eccentric Alabama lawyer, who drew attention by publicly supporting the allegations.” In case you are unaware, I testified on September 14, 2007, before the House Judiciary Committee lawyers that were selected to question me. I most definitely gave sworn testimony to the House Judiciary Democrats. In fact, I gave over 143 pages of testimony before the Judiciary Democratic and Republican lawyers. It is unfortunate that your paper does not give a rip about the truth or you would have checked out the bold-faced lie that Karl Rove put in his article before you printed it.

Further, I find it extremely tacky that you allow him to call me an eccentric Alabama lawyer. I ask, did you check with anyone other than Karl Rove who clearly hates me for telling on him? Karl also states in his article, “I also understand that Mr. Siegelman and Ms. Simpson refused to cooperate with the Justice Department’s review of his claim of political persecution, while I willingly gave sworn testimony”. It was announced on May 15, 2009, that Mr. Rove was subpoenaed to testify by Nora Dannehy of the DOJ about the firing of the nine attorneys in a criminal matter. I would hardly call that willingly giving sworn testimony.

Further, he pointedly refused to agree to give sworn testimony to the House Judiciary Committee this summer and did not take a sworn oath before chatting with the House Judiciary lawyers that questioned him.

Simpson closes her letter by thanking Rupert Murdoch for owning a newspaper that does not verify facts and publishes lies, which gives her the opportunity to call them out on those lies with verifiable proof.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

A Different Approach to Fighting Fox News

A new site, StopFox.com, takes a different approach to fighting Fox News. The site was created to send a message to Rupert Murdoch and Fox News that people will focus energy (and money) toward so-called enemies of Fox News. Used in conjunction with a boycott of Fox News, their sponsors and supporters, this could have a decent impact. At the very least, it will get some attention.

How will one site do this? Donations are accepted and will be divided among several nonprofit organizations, including Planned Parenthood, the ACLU, the Democratic Party, MoveOn.org and Media Matters for America. One sixth of the money will go back into maintaining the web site. Additionally, letters will be sent to Murdoch as well as Fox News personalities Bill O’Reilly, Sean Hannity and Glenn Beck.

While the site is brand new, much is in the works – Plans are being made to share records, receipts and copies of letters sent. StopFox.com currently accepts payments via PayPal, but credit/debit card payments may be possible in the future.

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Rupert Murdoch On Being ‘Fair and Balanced’

Rupert Murdoch, fielding softball questions from Neil Cavuto, responded to the fact that many people believe Fox News is not “fair and balanced.”

MURDOCH: If we weren’t fair and balanced, we wouldn’t have the number one network in news — by a very wide margin. People believe we’re fair and balanced, and they love us.

YouTube Preview Image

As you’ve seen pointed out on FoxNewsBoycott.com, time and time again, this is hardly true. A poll taken last year shows that the vast majority of viewers of The O’Reilly Factor and Hannity are conservatives. And Fairness & Accuracy In Reporting (FAIR) determined that Fox News is the most biased name in news.

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Rupert Murdoch Admits To Pushing Bush Policies

In this video from 2007, Rupert Murdoch was asked if his  global media enterprise has shaped the perception of the war. Murdoch replied, “No, I don’t think so. I mean we tried.” Tried in what way? “We basically supported… I will say supported the bush policy.”

YouTube Preview Image

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

News Corp Sees Major Losses

Fox News parent company News Corp saw a more than 95% drop last fiscal quarter in operating income for television and newspaper segments. Total income fell 47% to $755 million and revenue fell almost 16%. Unfortunately, Fox News Channel almost doubled their income compared to the same quarter the previous year due to increased ad rates, which likely rose because their ratings were up. It is also a sign that the economy may be taking a turn for the better – people are spending more money and companies can spend more to advertise.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More

Rupert Murdoch Believes In An End to Free News Online

Rupert Murdoch, the owner of the Wall Street Journal, a newspaper that charges a fee for visitors to access its online content, believes that this is the only way for newspapers to survive. He points to the New York Times as an example of how online advertising is not offsetting the decline in print advertising revenue.

“People reading news for free on the Web, that’s got to change,” said Murdoch speaking at The Cable Show, an annual cable television industry event, in Washington, D.C.

Original Story

Share this article

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest
  • MySpace
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Instapaper
  • Blogger
  • Reddit
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read More
Page 2 of 212
content top